Celem kampanii Nasz Pstrąg jest popularyzacja spożycia ryb łososiowatych oraz budowanie świadomości na temat zrównoważonej akwakultury, w szczególności jednego z jej produktów – pstrąga. Inicjatorem, pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych, organizacja zrzeszająca obecnie około 60 gospodarstw rybackich w całej Polsce. Kampania współfinansowana jest ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury na lata 2021-2027.
Operacja realizowana w partnerstwie: Stowarzyszenia Producentów Ryb Łososiowatych i Polskiego Towarzystwa Rybackiego.
Tytuł projektu: „Kampania informacyjna w zakresie kształtowania pozytywnego wizerunku pstrąga wśród konsumentów na lata 2024 – 2027”.
Opis projektu: Operacja dotyczy działań podejmowanych przez Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych w zakresie mającym na celu budowanie pozytywnego wizerunku produktu i branży. Operacja odpowiada na potrzebę realizacji strategii komunikacyjnej i przewiduje efektywną komunikację do konsumentów oraz pozytywne kształtowanie wizerunku pstrąga. Działania komunikacyjne odnoszące się do działań PR zostały zaplanowane na lata 2024 – 2027.
Nadrzędnym celem operacji jest zwiększenie popytu i konkurencyjności krajowych produktów rybnych na rynku krajowym poprzez realizację kampanii informacyjnej w zakresie kształtowania pozytywnego wizerunku pstrąga wśród konsumentów na lata 2024 – 2027. Kampania przewiduje realizację zadań, które będą kontynuowane w kolejnych latach trwania projektu.
Cel ten ma być osiągnięty poprzez działania mające na celu zabezpieczenie hodowców przed kryzysami wizerunkowymi; kreowanie pozytywnego wizerunku pstrąga oraz hodowców; komunikację wewnętrzną z członkami organizacji; wzrost sprzedaży i konsumpcji pstrąga w Polsce przez zwiększenie świadomości i wiedzy wśród konsumentów na temat jakości, cech i zalet pstrąga oraz funkcjonujących systemów jakości, regulacji w zakresie dobrostanu, zrównoważonej produkcji i ochrony środowiska; wzmocnienie pozycji pstrąga wśród konsumentów spożywających ryby, w tym wśród segmentu HoReCa; wdrożenie komunikacji w kluczowych serwisach społecznościowych; wykreowanie mody na jedzenie pstrąga poprzez przedstawienie go jako żywności sprzyjającej utrzymaniu dobrej kondycji, i dobrego samopoczucia; przekonanie konsumentów o pozytywnym oddziaływaniu spożywania mięsa pstrągów na zdrowie; ukazanie pstrąga jako jednej z najsmaczniejszych ryb, stanowiącej wyśmienity surowiec do dań przygotowywanych na różne okazje; wykreowanie i utrwalenie w świadomości konsumentów wizerunku pstrąga jako ryby ze zrównoważonej ekologicznie produkcji;
Grupy docelowe: Dobrane narzędzia w ramach działań PR zapewniają spójność i celowość pod kątem dotarcia z przekazem do określonych grup odbiorców, do których należą: gospodarstwa domowe osób fizycznych prowadzących własną działalność gospodarczą; gospodarstwa domowe pracowników na stanowiskach nierobotniczych (pracownicy umysłowi, strefa budżetowa, ochrona zdrowia, kadra zarządzająca przedsiębiorstw, itd.).
Przedmiotem operacji jest kampania informacyjna wykorzystująca narzędzia PR obejmujące następujące działania: opracowanie koncepcji komunikacji; obsługę relacji z mediami; obsługę serwisów społecznościowych; płatną promocję wybranych treści w serwisach społecznościowych; wykorzystanie kanałów własnych organizacji; monitoring mediów – stworzenie koncepcji i wdrożenie nowej strony internetowej organizacji; koncepcję komunikacji wewnętrznej z członkami organizacji.
Informacje o programie unijnym Fundusze dla Rybactwa: www.rybactwo.gov.pl
Wartość projektu: 800 000,00 zł
Wysokość wkładu z Europejskiego Funduszu Morskiego Rybackiego i Akwakultury: 532 000,00 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #FunduszeEuropejskieDlaRybactwa #rybactwo #EFMRA